قطاری که با سرعت ۳۲ هزار کیلومتر در ساعت به فضا می‌رود
 
لیشر تایم
بزرگ ترین وبلاگ مذهبی _ تفریحی ایرانیان
 
 

تاکنون وقتی صحبت از سفر به فضا به میان می‌آمد، ناخودآگاه تصویر موشک و سفینه فضایی در ذهنمان نقش می‌بست. اما
 
 
 
 
تاکنون وقتی صحبت از سفر به فضا به میان می‌آمد، ناخودآگاه تصویر موشک و سفینه فضایی در ذهنمان نقش می‌بست. اما حالا باید به قضیه طور دیگری نگاه کرد. پروژه Startram که به زودی کلید خواهد خورد، سرآغازی است برای سفر به فضا اما با قطار
 
قطار maglev که از زمین شروع به حرکت کرده و در نهایت در مدار زمین قرار خواهد گرفت، ۶۰ میلیارد دلار هزینه، ۱,۶۰۹ کیلومتر طول، ۱۹٫۳ کیلومتر ارتفاع و ۳۲,۱۸۶ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد. ایده پشت این پروژه که Startram نام دارد، بر این باور است که می‌تواند هزینه حمل بار را از ۱۰,۰۰۰ دلار به ازای هر کیلو به تنها ۵۰ دلار به ازای هر کیلو کاهش دهد.
 
یک حساب و کتاب سر انگشتی نشان می‌دهد که این پروژه کاملا توجیه اقتصادی دارد. اما آیا تکنولوژی برای آغاز این پروژه وجود دارد؟ با توجه به گفته‌های مسئولین این پروژه (که اتفاقا یکی از آنها دکتر جیمز پاول، مخترع ابر رسانه‌های maglev است)، قطار ماگلف از یک تونل خلا کاملا بسته بر روی زمین شروع به حرکت می‌کند. طی ۵ دقیقه با دادن شتاب به آن سرعتش را به ۹ کیلومتر بر ثانیه می‌رسانند و در نهایت با این سرعت از انتهای تونل خارج می‌شود. انتهای تونل باید تقریبا ۱۹٫۳ کیلومتر ارتفاع داشته باشد، چرا که در این ارتفاع هوا از چگالی کمی برخوردار است و قطار که سرعتی معادل با ۲۰,۰۰۰ مایل بر ساعت دارد، با برخورد با این هوای کم چگال از بین نمی‌رود.
 
 
 
ظاهرا لابراتوارهای ملی ساندیا این پروژه را مورد مطالعه قرار داده‌اند و نتوانسته‌اند دلیلی برای عدم اجرای آن پیدا کنند. البته پیدا کردن منبع مالی برای بودجه ۶۰ میلیارد دلاری سخت‌ترین بخش اجرای این پروژه است. اما باید توجه داشت که پروژه شاتل فضایی طی سه دهه چیزی حدود سه برابر Startram هزینه در بر داشت. شاید یک قطار سریع السیر به Leo دقیقا همان چیزی باشد که بتوان با آن در فضا تجارت کرد. اما محض اطمینان، پیشنهاد می‌کنیم برای اولین سفر با این قطار ثبت نام نکنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره لیشر تایم


ممنون از بازدیدتان دوستان.
آخرین مطالب
آرشيو مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان لیشر تایم و آدرس leisuretime.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





مدیر


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 228
بازدید کل : 30519
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

از لیشر تایم حمایت کنید

با تشکر مدیر لیشر تایم:مهدی